Facebook
Blogger
Youtube
Google+

Fontos változás az anyasági ellátások igénylésében!

Felhívásunkat az első sorban érintett KKV-s társaságok és egyéb szervezetek figyelmébe ajánljuk – természetesen az év II. felében szülő édesanyák mellett.

A CSED és GYED ügyintézés 2017 június 30-át követően megváltozott. Ez új teher a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók adminisztrációjában!

2017. január 1-jétől hatályba lépett szabály alapján, ha a foglalkoztatónál kifizetőhely nem működik, a foglalkoztatónak a csecsemőgondozási díjra, a gyermekgondozási díjra, a táppénzre, a baleseti táppénzre vonatkozó kérelem elbírálásához „Foglalkoztatói igazolás”-t kell kiállítania. Ezt a biztosított által benyújtott igazolásokkal együtt – csecsemőgondozási díj iránti kérelem, illetve gyermekgondozási díj iránti kérelem esetén az ONYF Központja által a kérelem benyújtására rendszeresített nyomtatvánnyal együtt – 5 napon belül a székhelye szerint illetékes járási (fővárosi kerületi) hivatalnak kell megküldenie.

A jogszabály-módosítása két jelentősebb változást is tartalmaz. Az ellátásokra vonatkozó nyomtatványokat a továbbiakban nem az OEP, hanem az ONYF Központja biztosítja 2017 június 30-át követően. A másik változás, hogy a kérelmeket nem a fővárosi, illetve megyei kormányhivatalhoz, hanem a járási (fővárosi kerületi) hivatalhoz kell továbbítani.

Továbbá a meg kell említeni, hogy 2017. január 1-jétől a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók is csak elektronikus úton intézhették volna a pénzbeli ellátások igénylését. 2016. december 19-én megjelent törvénymódosítás alapján azonban ez az ügyintézés kitolódott 2017 második felére. Erre tekintettel 2017. július 1-jétől a  kifizetőhellyel nem rendelkező munkáltató a csecsemőgondozási díj, a gyermekgondozási díj, a táppénz az egészségbiztosító honlapján közzétett számítógépes program segítségével töltheti ki az adatlapokat.

A kormányhivatalnál történt regisztráció fontos, előzetes feltétele az ügyintézésnek. A regisztrációt követően már csak elektronikus úton nyújthatja be az igénylés.

A nehézségek elkerülése érdekében lehetőséget biztosítunk minden érdeklődőnek, aki ezt a kötelességet szeretné szakértőre bízni, hogy válassza a BabaTB foglalkoztatókat terhelő feladatának átvállalását!

Family-friendly administration

Lili

It is desirable that a family can go through the period following the birth of their little baby with peace of mind, i.e. arranging the social security papers and benefits associated with the arrival of the new-born baby should not cause extra burdens. Comfortable and professional administration for the new parents and for the family!

Also for foreigners!

Things to do after the birth for expectant mothers: social security administration, applying for official documents and benefits - ALSO FOR FOREIGNERS!

Changes in the legal rules in connection with financial baby-bonds

As of 1st October, 2012 the legal rules changed in connection with financial baby-bonds. After that date, parents have been able to open Start-accounts for their children only at the Magyar Államkincstár (MÁK) [Hungarian State Treasury]. 

We can provide assistance to families in obtaining the necessary documents and tax card - in the future also!

Subscribe to BabaTB RSS